Companii

Transportatorul Lagermax: Ne-au ajutat importurile de automobile second-hand

Transportatorul Lagermax: Ne-au ajutat importurile de automobile second-hand
11.04.2010, 23:06 1782

Potrivit datelor disponibile la Ministerul de Finante, afacerileLagermax s-au contractat in 2009 la 14 milioane de euro, cuaproximativ 40% mai putin decat in anul precedent.

"Anul 2009 a fost un an greu, de scadere accentuata inconcordanta cu vanzarile de masini in Romania, daca ne referim laimporturi. In schimb, pe partea de export succesul Dacia pe pieteleexterne s-a reflectat si in activitatea noastra", a declarat SerbanPopescu, director general al Lagermax Autotransport. El a adaugatca pentru 2010 a fost bugetata o crestere a businessului de 5%,ceea ce ar duce afacerile companiei la aproape 15 milioane deeuro.

Lagermax detine in Romania o baza logistica in Curtici, cu osuprafata de 400.000 mp cu posibilitate de operare pe calea ferata,specializata pentru transportul de autoturisme, un punct de lucruin portul Agigea Sud si divizia Lagermax AED, specializata indistributia de piese si subansambluri auto, transport si depozitaremarfuri.

De la intrarea pe piata locala, potrivit informatiilor furnizatede companie, in platforma logistica din Curtici au fost investitemai mult de 20 de milioane de euro, din care o suma de 4 milioanede euro a fost utilizata in 2008 pentru amenajarea unei noisuprafete de depozitare, de 130.000 mp.

"In 2010 nu ne-am planificat investitii importante. In acestmoment investim in oameni, in training pentru cresterea calitatiiserviciilor", a spus Popescu.

Exporturile si second-hand-ul au micsoratscaderea

Principalii clienti de pe plan local ai companiei sunt PorscheRomania, transportatorul Gefco pentru marcile Peugeot si Citroen,Mazda, GM pentru Opel, Renault - Nissan si AutoItalia. Vanzarile deautoturisme importate s-au redus anul trecut cu mai mult de 50% lacirca 91.000 de unitati, tendinta care s-a continuat si in primeledoua luni ale acestui an. In acelasi timp exporturile Dacia au mersintr-un ritm sustinut.

"Volumele transportate au crescut simtitor si ne-au obligat sagasim solutii noi, transportul feroviar, pentru a satisfacecerintele clientului", a spus Popescu. El a adaugat ca transportaDacia prin contract direct pentru piata olandeza, dar realizeaza siaprovizionarea, ca subcontractant al transportatorului Willi Betz,al dealerilor Dacia din Germania, Cehia, Slovenia sau Ungaria.

"Noi suntem in principiu specializati pe distributie autonationala, dar piata ne-a fortat acum sa ne orientam si spreexport. Avem 60-70 de camioane care realizeaza transportintracomunitar", a spus Popescu.

Compania detine un parc de 134 de transportoare. Cum livrarilepe pietele externe s-au apreciat, iar importurile de autoturismesunt cu 50% mai mici decat in perioada ianuarie februarie 2009,Lagermax a trebuit sa gaseasca o solutie pentru ocupareatransportoarelor de autoturisme, care se intorceau goale inRomania.

"Ne-au ajutat importurile de automobile second-hand. Am aduscirca 100 de camioane, 800 de masini numai anul acesta. Comenzilevin in principiu din vestul tarii, de la dealeri second-hand dinTimisoara, Arad, Cluj", a spus Popescu.

Camioanele Lagermax realizeaza si distributia de automobileDacia pentru dealeri in zona de vest a tarii. In 2009 numarul deautomobile transportate de Lagermax atat pentru import, cat sipentru export si distributie nationala a fost de 100.000 deunitati, fata de 140.000 de unitati in 2008.

Colaborarea cu Ford

Lagermax va incepe din luna august si colaborarea cu Ford atatpentru importul de autoturisme pentru Romania, cat si pentruasigurarea transportului necesar fabricii de autovehicule dinCraiova. Din luna august Compania Nationala de Vanzari a FordRomania va prelua importurile marcii de la Romcar, care a realizataceste operatiuni timp de 18 ani.

"Daca vin contracte de la Ford, atunci va creste si businessul.Nu vom fi insa singurii lor transportatori, pentru ca niciun brandnu se lasa pe mana unui singur furnizor de servicii", a spusPopescu. Si in cazul Dacia exista mai multi transportatori, precumHoedlmayer - Lazar, Omsan sau Lagermax si Gefco, atat pe calerutiera, cat si feroviara.