Bănci și Asigurări
Sămânţă de scandal pe o piaţă de 1 miliard de euro: firmele de asigurare acuză service-urile de creşterea nejustificată a tarifelor
Piaţa RCA este din nou în tensiune, în condiţiile în care companiile de asigurări acuză service-urile auto că au majorat fără justificare costul reparaţiilor auto, profitând de lacunele actualei legislaţii.
Asigurătorii afirmă că service-urile aplică tarife mai mari în cazul reparaţiilor autovehiculelor asigurate decât în cazul celor fără asigurare şi susţin că majorarea costului cu reparaţiile a determinat intrarea pieţei RCA pe pierdere în primul trimestru al acestui an. Aceste creşteri vor fi resimţite în final de clienţi, punctează asigurătorii.
Pe de altă parte, service-urile se apără şi afirmă că tarifele mai mari cerute asigurătorilor sunt justificate de plăţile cu întârziere ale despăgubirilor, dar şi de necesitatea angajării unor persoane dedicate care să se ocupe de gestionarea relaţiei cu asigurătorii.
Pentru a detensiona situaţia, ASF a chemat la dezbateri reprezentanţi ai asigurătorilor, brokerilor, service-urilor, transportatorilor, RAR, dar şi ai Consiliului Concurenţei, scopul întâlnirilor fiind îmbunătăţirea actualei legi a RCA.
Intenţia de modificare a legii vine la numai un an de la implementarea noiilor prevederi şi a fost determinată şi de atenţionările Comisiei Europene cu privire la un potenţial „infringement“ la adresa României.
-
Top 10 şcoli gimnaziale şi top 10 colegii şi licee din Bucureşti după rezultatele de la Evaluarea Naţională. Şcoala nr. 79 conduce clasamentul şcolilor gimnaziale cu cele mai mari medii generale la Evaluarea Naţională, iar Colegiul Grigore Moisil a întrecut Vianu şi a trecut pe primul loc în clasamentul colegiilor
-
Întrebarea-cheie pentru dobânda-cheie: au alimentat sau nu membrii boardului BNR maşinile cu combustibil la noile preţuri majorate din 1 iulie, cu 8 în faţă?
-
Gigantul BMW: În câţiva ani ajungem la 1.000 de oameni în hubul de IT şi software din Cluj-Napoca deschis împreună cu NTT Data
-
România a ajuns să sufle în ceafa Poloniei pe piaţa de M&A, deşi are o economie de două ori mai mică. „România este o revelaţie a Europei“
-
Bursă. Fondurile de pensii private au vândut în luna mai acţiuni Banca Transilvania de 100 mil. lei pentru că investiţia a ajuns prea mare în portofoliile lor
-
Comenzi record ale statului pentru piata de construcţii. Proiecte de infrastructură, spitale, şcoli în valoare de peste 10 miliarde de euro sunt scoase la licitaţie. Multe altele urmează să fie publicate. "Până în 2030 vor fi proiecte publice de cel puţin 120 mld. euro şi proiecte private de 50-60 mld. euro"
-
ZF Investiţi în România! Compania Trend Furniture investeşte 3 mil. euro într-un spaţiu nou pentru producţie, depozit, birouri şi showroom în Cluj, în timp ce atacă pieţele internaţionale cu o nouă strategie
-
Afaceri de la Zero. Roxana Zaharia a dat jobul într-o companie pe o mică afacere cu obiecte ilustrate. „Avem peste 3.000 de posibilităţi de a face cadouri“
-
Şase colegii naţionale din Bucureşti au media generală peste 9 la Evaluarea Naţională, iar şcolile 79 şi IG Duca au peste jumătate dintre elevi cu medii mai mari de 9
-
ZF Private Health. Clinica Neuroaxis din Capitală, business de 12 mil. lei, a intrat în contract cu Casa de Asigurări şi vrea să adauge o specialitate medicală nouă
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Bibiana Stanciulov, Sonimpex Topoloveni: I-am invitat pe toţi să consumăm o lună doar ce producem. Eu cu gemurile şi zacusca, ei cu mezelurile sau pâinea şi apoi ne facem analizele. Nimeni nu a vrut. Dacă nu mănânci tu ce produci, înseamnă că nu e bun
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Dragoş Manolescu, OTP AM: Anticipez volatilitate şi potenţiale corecţii în a doua parte din an. Populismul face ca Uniunea Europeană să fie mai reticentă în a lua măsuri drastice privind deficitele excesive
-
Business sportiv. Revoluţia tricourilor galbene. Cum merge mai departe fenomenul creat în jurul echipei naţionale şi cum se va păstra unitatea construită de suporteri la campionatul european de fotbal? Marketingul din jurul echipei a contribuit la crearea acestui fenomen
-
Business sportiv. Cum câştigă sponsorii echipei naţionale de fotbal de pe urma fenomenului tricourilor galbene? „Asocierile sportive pentru companii sunt o modalitate inspirată să îşi crească vizibilitatea“