Burse - Fonduri mutuale

Bursă. Agroland Business System, creştere semnificativă a producţiei de furaje şi ouă de consum în T2/2024. Acţiunile urcă la BVB

Bursă. Agroland Business System, creştere...

Autor: Eduard Ivanovici

09.07.2024, 10:33 710

Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, anunţă creşterea semnificativă a producţiei de furaje şi ouă de consum în doilea trimestru al anului. Platforma avicolă Mihăileşti a vândut 15,3 milioane de ouă de consum în T2/2024, o majorare de 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce producţia de furaje din al doilea trimestru a ajuns la 4.842 de tone, o creştere de 233% comparativ cu T3/2023.

De asemenea, magazinele proprii Agroland au înregistrat o majorare cu 14% a numărului de clienţi, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 3% faţă de T2/2023, reiese din rezultatele operaţionale ale companiei.

Acţiunile AG se apreciau cu 1,3% la startul sesiunii de tranzacţionare de marţi, 9 iulie, pe un rulaj de 20.000 de lei, la 1,58 lei pe unitate. Dinamica de la începutul anului constă într-un plus de 29,5%, pe o lichiditate de 4,9 milioane de lei. Societatea este evaluată la circa 145 de milioane de lei.

„Evoluţia pozitivă a companiei noastre a continuat şi în al doilea trimestru al anului, cu îmbunătăţiri ale indicatorilor operaţionali pe care îi urmărim. Acest succes se datorează investiţiilor eficiente realizate în ultimii ani, atât în dezvoltarea segmentului de producţie a furajelor şi ouălor de consum, cât şi în ajustarea constantă a reţelei de retail, prin menţinerea magazinelor profitabile şi deschiderea de noi magazine MEGA în zonele cu potenţial comercial. Investiţiile noastre actuale şi cele viitoare sunt destinate pieţei interne, deoarece România se confruntă de mai mulţi ani cu un deficit comercial semnificativ, cauzat de exportul de materii prime ieftine şi importul de produse finite mai scumpe”, spune CEO-ul Horia Cardoş.

Producţia de ouă de consum a crescut de la o medie lunară de 2,8 milioane de ouă în al doilea trimestru din 2023 la 5,1 milioane de ouă în T2/2024, o majorare cu 80%. La nivelul primului semestru din 2024, în cadrul platformei avicole de la Mihăileşti au fost produse 30,7 milioane de ouă de consum, plus 70% faţă de primele şase luni ale anului trecut.

„Pentru a inversa acest trend, este necesară creşterea producţiei interne pentru a satisface cererea locală, urmând ca ulterior să fie exportat şi surplusul de produse finite. Privind partea pozitivă, observăm că în ultimii ani există tot mai mulţi antreprenori care, la fel ca grupul Agroland, au investit în capacităţi de producţie locale, utilizând materii prime autohtone, iar în timp aceste companii au potenţialul de a deveni jucători importanţi la nivel regional”, continuă Horia Cardoş.

În ceea ce priveşte producţia de furaje, în 2023, Agroland Business System a operaţionalizat fabrica de furaje de la Işalniţa, în judeţul Dolj, şi a introdus o nouă linie de ambalare la fabrica de nutreţuri combinate de la Caransebeş. Astfel, producţia de furaje a crescut cu 233%, la 4.842 de tone în T2/2024, comparativ cu 1.454 de tone în T3/2023, momentul operaţionalizării în integralitate a acestor investiţii. În plus, în primele şase luni ale anului, producţia de furaje a înregistrat o creştere de 102% faţă de al doilea semestru din 2023, de la 4.241 de tone în S2/2023 la 8.570 de tone în S1/2024.

În al doilea trimestru, în cadrul celor 84 de magazine proprii, dintre care 70 de magazine tradiţionale şi 14 magazine MEGA, Agroland a înregistrat o creştere cu 14% a numărului de clienţi comparativ cu T2/2023, până la aproximativ 583 de mii de persoane. De asemenea, valoarea medie a bonului fiscal a crescut în T2/2024 cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 91 de lei. Compania se aşteaptă ca magazinele francizate să obţină rezultate comparabile, având în vedere mărfurile achiziţionate în al doilea trimestru.