ZF 24

Start-up-ul local FameUP - aplicaţie de influencer marketing: Anul acesta vrem să ajungem la venituri de 4-5 mil. euro, iar din 2025 vrem să atragem o rundă de finanţare de serie A în valoare de 15-20 mil. euro.

Start-up-ul local FameUP - aplicaţie de influencer...

Autor: Ioana Niţă

21.05.2024, 16:32 51

Start-up-ul local FameUP, care a dezvoltat o aplicaţie de influencer marketing prin intermediul căreia conectează brandurile cu micro influencerii, vizează atragerea unei runde de finanţare de serie A în valoare totală de 15-20 milioane de euro în 2025, în principal pentru creşterea pe piaţa din SUA, unde a intrat din noiembrie anul trecut. Start-up-ul a lansat oficial aplicaţia cu acelaşi nume în 2021, când a atras şi o finanţare în valoare de 2,5 mil. euro de la fondul de investiţii local Early Game ventures şi de la Daniel Dines, fondatorul UiPath., iar anul trecut a luat şi o investiţie de tip bridge a cărei valoare nu a fost făcută public.

„Ne aflăm într-un moment cheie, în care modelul de business este testat şi iterat pe piata din SUA. Anul trecut am ridicat o rundă de finanţare de tip bridge, iar în trimestru 1 sau 2 din 2025 targetăm atragerea de finanţări de tip Series A, de 15-20 milioane de euro”, a declarat Ionuţ Pătrăşcoiu, fondatorul FameUp. El a adăgat că încă de la atragerea primei finanţări, ţinta principală a fost extinderea pe piaţa din SUA.

„Intrarea pe piaţă din SUA a venit după 2 ani de iterare si pivotare a produsului actual. Cele 2,5 milioane de euro ne-au dat posibilitatea să facem acest lucru şi să avem posibilitatea să învăţăm de la clienţii actuali, fără să avem sabia deasupra capului. Prin extinderea pe piaţa de peste Ocean am vizat atragerea de finanţări în Series A, de la investitori din Statele Unite. Pentru a face acest lucru trebuie să ai clienţi din SUA şi, ca fondator, să locuieşti în SUA. Din acest motiv, în ultimele 6 luni le-am locuit aproape în întregime la New York.”

Anul trecut, FameUp a realizat venituri de aproximativ un milion de euro, iar pentru 2024 vizează atingerea unei cifre de afaceri de circa 4-5 milioane de euro, în condiţiile în care echipa se concentrează pe atragerea de clienţi pe piaţa din SUA.

Cum funcţionează însă platforma FameUP? Aceasta este ca o platformă de tip marketplace care conectează agenţiile sau brandurile cu micro influenceri, permiţând utilizatorilor reţelelor de socializare Instagram si TikTok cu peste 500 de urmăritori să câştige bani din postările online, dar şi companiilor şi agentiilor de marketing să ajungă în comunităţi foarte targetate pentru brandurile lor.

De la lansarea produsului, peste 500.000 de tranzacţii au avut loc între branduri şi influenceri, care s-au concretizat în materiale - postări, story-uri - pe platformele de social media pe care aceştia sunt activi. FameUp anunţă că, începând cu luna Iunie, va integra şi canalul YouTube.

„Avem peste 430.000 de utilizatori în platformă, nano şi micro influenceri, oameni cu un conţinut autentic, oameni normali, dar cu un engagement şi reach mare, în comunităţile pe care le-au polarizat”, a explicat Ionuţ Pătrăşcoiu.
Echipa FameUp a integrat tehnologia AI în mai multe aspectele platformei. Având acces la date centralizate de la mii de campanii cu micro-influenceri, soluţia AI de la FameUp poate oferi recomandări şi sugestii personalizate pentru fiecare campanie, în funcţie de obiectivele şi publicurile ţintă specifice. „De la crearea strategiilor de marketing şi a briefurilor, la selectarea influencerilor şi măsurarea rezultatelor, FameUp automatizează întregul proces, reducând semnificativ timpul şi resursele necesare pentru implementarea unei campanii”, a punctat fondatorul FameUp.

În plus, întregul proces de colaborare între agenţii şi utilizatorii de social media este automatizat: de la identificarea şi recrutarea influencerilor, la management de campanie, facturare şi plăţi.

Aplicaţia FameUp este disponibilă în Google Play şi AppStore şi are până în prezent peste 1.000.000 de descărcări. Printre brandurile care au derulat campanii de promovare online prin platforma de influencer marketing se numără: Lay’s, Pepsi, dm, Kaufland, Untold, Neversea, Avene şi multe alte sute.