♦ Atragerea investiţiilor străine depinde inclusiv de oferta educaţională a unui oraş, de cele mai multe ori expaţii care ar urma să fie relocaţi căutând modele de studii recunoscute internaţional în locurile unde vin ♦ Acesta este unul dintre motivele care au stat la baza investiţiei de peste 12 milioane de euro pe care antreprenorul Ovidiu Şandor a făcut-o în British International School din Timişoara ♦ Mai departe, abordarea centrată pe elev, mai ales în contextul inflaţiei de materiale educaţionale online, este marea provocare ♦ „Renovarea clădirilor este cea mai uşoară parte“, spune Şandor, cunoscut pentru investiţiile sale din domeniul imobiliar şi implicarea în artă.
Înfiinţată în septembrie 2019 şi acreditată COBIS (Council of British International Schools) încă din primul an, şcoala internaţională privată mixtă îşi va vedea prima promoţie de absolvenţi, cu examenele bacalaureatului internaţional, în iunie 2024. Instituţia oferă o educaţie pe model britanic pentru copii cu vârste cuprinse între 4 şi 18 ani şi are în prezent circa 600 de elevi şi peste 100 de angajaţi. La finalul anului trecut, Ovidiu Şandor, fondatorul Mulberry Development, dezvoltatorul proiectului imobiliar mixt ISHO, şi al fundaţiei Art Encounters, a inaugurat o nouă clădire în cadrul campusului British International School din Timişoara. Proiectul a presupus o investiţie de peste 6 milioane de euro, finanţare prin Banca Transilvania, ridicând totalul investiţiei în şcoală la peste 12 milioane de euro, potrivit oficialilor de la British International School. Prin această extindere, capacitatea şcolii a ajuns la 900 de elevi.
„Am demarat proiectul acum cinci ani, iar acum am ajuns la 600 de elevi. Şcoala a crescut mai repede decât îmi imaginam“, spune Ovidiu Şandor. Inclusiv familii din Arad s-au mutat la Timişoara pentru a accesa acest model educaţional, recunoscut internaţional, lucru foarte important mai ales în cazul expaţilor. De altfel, Şandor spune că investiţia în educaţie este un magnet pentru investiţii în general, de cele mai multe ori relocarea unui manager străin, de exemplu, fiind condiţionată de existenţa unui astfel de sistem pentru copiii săi.