Bănci și Asigurări

Cristian Bălănică, director executiv, PRBAR: Limitarea comisioanelor brokerilor şi plafonarea tarifelor în partea de service-uri sunt măsuri împotriva unei economii de piaţă

ZF Bankers Summit 2024

 Cristian Bălănică, director executiv, PRBAR:...

Autor: Ramona Cornea

19.06.2024, 13:24 114

Limitarea comisioanelor brokerilor şi plafonarea tarifelor în partea de service-uri sunt măsuri împotriva unei economii de piaţă, e economie de piaţă dorită de companiile din piaţa asigurărilor, susţine Cristian Bălănică, director executiv al PRBAR.

„Limitarea comisioanelor brokerilor şi plafonarea tarifelor în partea de service-uri sunt împotriva unei economii de piaţă pe care noi ne-o dorim. Cu asta am spus tot. Nu înţelegem de ce ar trebui să existe o normă, un act legislativ care să stabilească nişte tarife de o parte sau de alta, o limitare în timp de o parte sau de alta. Asta nu este productiv”, a spus el în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2024.

Ce a mai declarat Cristian Bălănică în cadrul evenimentului ZF:

• La începutul evenimentului a fost o analiză foarte relevantă despre diferenţa dintre bănci şi asigurări. Marja de profit în bănci este de 40%, în asigurări este 5%. Pentru că suntem un panel RCA şi RCA-ul este motorul pieţei, brokerii ar fi cutia de viteze. Ea este automată, dar este şi limitată la 80 km/h.

• Tocmai ne-a anunţat oficial ASF că prelungirea atât a îngheţării tarifelor, cât şi a comisioanelor, a limitărilor va continua. Deja am asistat la o ieşire aproape forţată din piaţa brokerajului, probabil că vor mai fi şi în viitor.

• Există o anumită nemulţumire în rândul asistenţilor colegilor noştri. Cu cât se va prelungi mai mult, cu atât industria de brokeraj va suferi. Pe scurt, nu ar trebui să fugim niciodată de RCA. RCA-ul înseamnă acel cârlig de care sunt ataşate şi alte asigurări. Vom vedea ce se va întâmpla următoarea perioadă.

• Nu cred că vom atinge atât de rapid cele 10 miliarde, n-aş spune că RCA-ul ar a atins o limită la care nu va mai putea creşte. Bănuiesc că numărul de maşini va creşte în continuare odată cu dezvoltarea economică a României, dar sunt alte forme de asigurare care pot contribui până înspre cele 10 miliarde. Dacă nu va trebui să ne găsim un profesor de profit.