Business Hi-Tech

Televiziunea şi producătorii încurajează "frăţia" tabletelor şi a televizoarelor

Televiziunea şi producătorii încurajează „frăţia“ tabletelor şi a televizoarelor

Autor: Paul Comşa

05.11.2011, 10:31 887

Până la mijlocul lui noiembrie, producătorii de electronice Sony şi Samsung vin cu o ofertă comercială care încurajează clienţii să achiziţioneze în acelaşi timp tablete şi televizoare. Sony va propune o reducere de până la 300 de euro pentru clienţii care vor cumpăra un model de televizor LCD Sony Bravia şi o tabletă Sony S. Samsung răspunde cu o reducere cuprinsă între 250 şi 500 de euro pentru cumpărarea unui televizor din gama sa de produse şi a unei tablete Galaxy Tab 10.1, scrie Les Echos.

Scopul acestor oferte este bineînţeles stimularea vânzărilor a două produse din aceeaşi marcă şi, în special, al unui nou segment de produse, cel al tabletelor, deoarece cei doi producători mizează pe dezvoltarea viitoare a pieţei. Totodată, datele evidenţiază noile modalităţi de utilizare a celor două categorii de produse. Săptămâna trecută un studiu al companiei de cercetare în marketing Nielsen a descoperit că aproape 40% din utilizatorii americani de tablete şi smart­phone-uri foloseau terminalul lor mobil în timp ce se uitau la televizor. Acelaşi lucru se petrece şi în Franţa unde, potrivit unui studiu al agenţiei FullSix, 68% din posesorii de tablete le utilizează "destul de frecvent" sau "foarte frecvent" în timp ce se uită la televizor.

Tableta poate fi folosită sub forma unei telecomenzi de dimensiuni mari, mai uşor de folosit şi interactivă. Cea de la Sony îi permite utilizatorului să modifice volumul sau să schimbe programele televizorului cu ajutorul razelor infraroşii. Pentru cei care au ecranele plate ale televizoarelor conectate la reţeaua wi-fi, este posibil transferul imaginii de pe un ecran pe altul. Funcţia "All Share" de la Samsung permite transferul de fotografii şi de aplicaţii video de pe tabletă pe televizor şi invers. Aparatele Sony sunt dotate cu aceleaşi funcţii, cu ajutorul tehnologiei "Throw".

În principal, tableta se comportă precum un al doilea ecran al televizorului şi se poate compara cu orice televizor din punct de vedere al calităţii imaginii.

Canalele de televiziune au realizat că lansarea unor aplicaţii pentru iPad sau pentru Android va face disponibile programele lor TV pentru utilizatorii de tablete. Prin urmare, unii încearcă să încurajeze achiziţionarea de tablete.

Este cazul postului francez Canal Ă care a lansat la începutul lui noiembrie o ofertă originală: pentru cei care se vor abona în perioada sărbătorilor oferă o reducere de 150 de euro pentru cumpărarea unei tablete la alegere între patru modele: iPad-ul Apple, Galaxy Tab al Samsung, Sony S şi Optimus Pad de la LG.

"Pentru canalele de televiziune, tableta este un mijloc de a-şi mări audienţa în cadrul gospodăriilor şi de a dezvolta pe viitor noi servicii, cu o valoare adăugată mai ridicată. Ne putem imagina, de exemplu, că mâine tableta va permite interacţiunea cu programul de la televizor, de exemplu telespectatorul va putea răspunde la întrebările adresate în cadrul unei emisiuni de divertisment sau va putea posta un anumit program pe reţelele sociale", explică Jean-Marie Le Guen, analist la NPA, o companie franceză care oferă consultanţă actorilor din industria audiovizualului.