Companii

Prima crestere raportata in retail: afacerile Penny Market au avansat anul trecut cu 23%

Prima crestere raportata in retail: afacerile Penny Market au avansat anul trecut cu 23%

Penny Market a deschis anul trecut 28 de noi magazine in urma unor investitii de 45 mil. euro

19.01.2010, 23:10 211

Retailul cu discount ar putea fi singurul segment de piata dincomertul local cu crestere organica (in unitati comparabile) in2009, primul an in care marile retele de magazine s-au confruntatcu scaderi de consum in Romania.

Ceilalti discounteri, activi pe o piata estimata de ZF la unmiliard de euro - Plus, Profi si Minimax - mizau si ei anul trecutpe cresteri de vanzari, insa Penny Market este primul jucator carecomunica cifra de afaceri pe 2009.

In euro, afacerile retailerului s-au majorat cu 7% in intervalulmentionat, ritm calculat la cursul de schimb mediu anuntat deBNR.

"Anul trecut am avut vanzari brute de 1.699 mil. lei, fata devaloarea de 1.376 mil. lei inregistrata in 2008. O parte dincrestere s-a datorat expansiunii retelei, insa un sfert dindeschiderile de magazine din 2009 s-au realizat in luna decembrie,neavand astfel o contributie mare la cifra de afaceri", a declaratMarcel Thiele, CEO-ul Rewe Romania, operatorul Penny Market.

Francezii de la Carrefour au spart gheata saptamana trecuta,fiind prima retea de magazine din comertul alimentar care araportat cifra de afaceri pe 2009. Compania Carrefour Romania ainregistrat in 2009 o diminuare a afacerilor in euro cu 4,6% fatade 2008, in conditiile in care a deschis doua hipermarketuri sisase supermarketuri in cursul anului trecut, ajungand la un numartotal de 47 de unitati. In termeni comparabili (fara a lua incalcul efectele expansiunii retelei in 2009), vanzarile sale s-audiminuat cu 9% in intervalul mentionat, potrivit datelor raportatede grupul francez.

Avans de 5% in magazinele mai vechi de doiani

Penny Market a avut in 2009 un buget de investitii de 45 mil.euro care a acoperit si cele 28 de deschideri de magazine realizatepe parcursul anului.

Thiele a mai precizat ca reteaua a inregistrat cresteri devanzari si in magazinele deschise in 2007 si 2008, precum si inunitatile mai vechi de doi ani. "Magazineledeschise anterior anului 2008 au avut anul trecut o crestere avanzarilor de 5,3%, comparativ cu 2008", a afirmat CEO-ul ReweRomania.

La finele lui 2007, compania opera 50 de unitati pe piatalocala, dintre care 5 magazine Penny Market XXL cu o suprafata depeste doua ori mai mare decat media retelei. Germanii de la Reweopereaza la nivel local si retelele Selgros Cash & Carry siBilla, iar in 2008 au avut vanzari totale de peste 1,5 miliarde deeuro in Romania.

Discounterii au ajuns in 2009 la un ritm de expansiune de treiori mai mare decat cel al lanturilor de hipermarketuri, deschizandin medie un magazin la fiecare cinci zile. In 2008 cele douaformate de retail au mers umar la umar in extindere. Prininvestitii de circa 100 mil. euro, discounterii si-au extinssuprafata de vanzare cu 35% in 2009 fata de 2008, intr-un an incare operatorii de hipermarketuri au realizat un ritm de expansiunede doar 10% si au recurs pentru prima data la inchideri demagazine.

Discounterele sunt cei mai ieftini retaileri din comertulalimentar, ei operand pe piata cu costuri foarte mici pentru camarfa este colectata in centre logistice, apoi pusa pe raft directin cutii; in plus, oferta lor de produse se concentreaza pesegmentul inferior de pret.