Companii

Producătorul de electrocasnice Electrolux a sărit pragul de 1 mld. lei cifră de afaceri în 2023, plus 18,7%

Producătorul de electrocasnice Electrolux a sărit...

Autor: Laurentiu Cotu

11.06.2024, 18:30 617

În fabrica local` sunt realizate plite [i aragaze, ce apoi iau fie drumul exporturilor (în bun` parte), fie r`mån în Romånia [i ajung în casele consumatorilor locali. Pe pia]a din Romånia suedezii au îns` [i alte bunuri, aduse din celelalte fabrici ale grupului. Tot businessul este operat pe o singur` entitate juridic`, Electrolux Romånia.

Compania a inaugurat în toamna lui 2022 o nou` linie de produc]ie de plite în Satu Mare. Fabica Electrolux din Satu Mare are o capacitate total` de 2,02 milioane de unit`]i, din care 1,5 milioane de plite [i 520.000 de aragaze, potrivit unor informa]ii furnizate anterior de oficialii companiei.

Unitatea de produc]ie din nordul ]`rii, care are o istorie de peste un secol, realiza înainte de a intra în portofoliul suedezilor aragaze sub brandul Samus, iar dup` preluare, Electrolux a renun]at la brandul local pentru a produce sub m`rcile grupului. În 1997, anul prelu`rii, fabrica num`ra circa 2.300 de angaja]i.

Dup` cifra de afaceri [i dup` num`rul de salaria]i, Electrolux este unul dintre cei mai importan]i produc`tori de electrocasnice din Romånia, activånd într-o industrie în plin` dezvoltare, unde sunt prezen]i [i al]i juc`tori mari precum De’Longhi, Philips, Karcher sau Arcelik (proprietarul Arctic).

Pia]a de electro-IT în ansamblul s`u a crescut anul trecut în valoare, avansul fiind sus]inut de infla]ia în continuare ridicat`, dar a sc`zut în volum, semn c` romånii sunt mai pruden]i în achizi]ii ca urmare a sc`derii puterii de cump`rare, arat` datele ZF de la juc`torii din industrie. Totu[i, evolu]ia nu este deloc unitar`, existånd varia]ii majore de la un segment la altul, conform unei analize ZF, realizat` pe baza datelor companiei de cercetare de pia]` GfK. De regul`, pia]a electro-IT este cea care d` tonul în economie, fiind prima sau printre primele care reac]ioneaz` în vremuri de criz`. În 2009-2011, vånz`rile de televizoare, frigidere, aragaze sau telefoane mobile au sc`zut cumulat cu 50% fa]` de nivelul din 2008, ultimul an de boom economic.

lauren]iu.cotu@zf.ro

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro