Companii

Produsele Johnson&Johnson vor mari vanzarile Romsar cu 5 milioane de dolari

26.06.2001, 00:00 112



Romsar Cosmetics, firma de import si distributie de produse cosmetice, a preluat de la alte doua companii distributia exclusiva a produselor Johnson&Johnson si, in premiera pentru piata romaneasca, a celor Puig Beauty&Fashion (Spania).

Firma spera sa-si mareasca vanzarile cu 50% in 2001, fata de 11,1 milioane $ anul trecut, dintre care 5,5 milioane $ vor proveni numai din vanzarile Johnson&Johnson.

Parteneriatul dintre Romsar si Johnson&Johnson a fost stabilit pentru o perioada initiala de trei ani, cu posibilitate de prelungire, a declarat pentru Ziarul Financiar Constantin Tudorache, director executiv Romsar Cosmetics.

Conform acestui acord, Romsar are exclusivitate in distributia pe piata din Romania, incepand din aprilie 2001, pentru produsele de consum pentru igiena personala ale companiei J&J.

Acestea includ gama de produse cosmetice pentru copii Johnson Baby (produs care este lider mondial, inclusiv in Romania), produsele pentru igiena feminina OB (numarul unu in Europa si in Romania) si Carefree, precum si gama de produse pentru ingrijirea pielii si parului PH 5.5 si gama de igiena orala Reach.

Romsar Cosmetics S.A a avut in primele cinci luni ale acestui an o cifra de afaceri care a depasit cu 33,5% estimarile facute pentru aceasta perioada, iar profitul net a fost cu 36% mai mare, a mai spus Tudorache.

Nikos Kefalas, vicepresedinte al firmei Sarantis, compania mama Romsar, a declarat agentiei Reuters in cursul saptamanii trecute ca valoarea contractului dintre Johnson&Johnson si Sarantis este estimata la circa 2,5 miliarde de drahme anual (circa 5,5 milioane de dolari).

Produsele Johnson&Johnson au fost prezente pe piata romaneasca din 1995 prin intermediul distribuitorilor Axon si Cosmos.

Johnson&Johnson este o firma multinationala specializata in fabricarea de produse profesionale (echipamente si consumabile medicale), farmaceutice si produse de consum pentru igiena personala.

Firma are sediul principal in SUA si produsele sunt prezente in peste 175 de tari, in 51 dintre acestea fiind infiintate filiale de productie si distributie. Johnson&Johnson are peste 98.000 de angajati in toata lumea si in 2000 a avut o cifra de afaceri de 29,1 mld dolari.

Romsar mizeaza anul acesta si pe vanzarile de produse Puig Beauty & Fashion, cel mai mare producator de cosmetice si imbracaminte de lux din Spania.

Puig Beauty & Fashion, firma fondata in 1914 de catre Antonio Puig, detine marcile unor case de moda ca Pacco Rabanne sau Nina Ricci, liniile sale incluzand cosmetice, parfumuri, imbracaminte de lux si accesorii.

Puig Beauty & Fashion a preluat recent controlul companiei Myrurgia, cel de-al doilea mare producator de cosmetice din Spania, ceea ce i-a permis o mai buna prezenta pe pietele internationale a produselor cosmetice si de ingrijire a pielii. Primul produs al acestei firme lansat in Romania este parfumul Diavolo de Antonio Banderas.

De asemenea, Romsar este actionar al firmelor care reprezinta companiile Estee Lauder si The Body Shop, detinand 40% din capitalul de constituire al acestora. In plus, pentru aceste firme, Romsar ofera servicii logistice si de contabilitate.

Activitatea firmei este axata in principal pe distributia produselor cosmetice si pentru igiena locuintei, produse care apartin atat grupului Sarantis - actionarul majoritar Romsar - cat si a altor companii multinationale ca L'Oreal, Gillette, Neutro-Roberts, si SmithKline Beecham.

Din cifra de afaceri totala a anului 2000, produsele Sarantis au reprezentat 45%. Cele mai vandute fiind marcile BU (parfumuri pentru femei) si STR8 (parfumuri pentru barbati), acestea fiind totodata marcile Sarantis cu cel mai mare succes pe plan international, sustin oficialii companiei.

Capitalul social al companiei este de 5 milioane de dolari. Romsar are in prezent 200 de angajati. Societatea detine un parc auto de 140 de masini, dintre care 95 de autovehicule sunt folosite in cadrul departamentului de vanzari, iar celelalte 45 sunt utilizate pentru livrarea comenzilor catre clienti.

Din punct de vedere al acoperirii teritoriale, Romsar are in acest moment centre de distributie in sapte orase: Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara, Sibiu, Craiova si Ploiesti.

Oficialii companiei au adaugat ca in curand va fi deschisa un nou centru de distributie la Oradea.

Firma Romsar Cosmetics a fost infiintata la sfarsitul anului 1996 ca filiala a Grupului Sarantis din Grecia, care produce si distribuie cosmetice, produse farmaceutice si pentru igiena locuintei.