Mediafax.biz Exclusiv

Deutsche Bahn profită de brand ca să câştige teren pe o piaţă dominată de Gruia Stoica

Deutsche Bahn profită de brand ca să câştige teren pe o piaţă dominată de Gruia Stoica

Autor: Mirabela Tiron

05.05.2011, 18:40 721

"Concurenţa pe piaţa românească este cea maiputernică din Europa.Noi deţinem o cotă de piaţă de 3-4% pe segmentul detransport de marfă feroviar. Anul trecut am transportat aproape 1,9milioane de tone de marfă în special pentru cei mai mariproducători de ciment, companii din industria automotive,metalurgie şi industria lemnului", a spus Eduard Iancu, managingdirector al DB Schenker Rail România.

DB Schenker Rail România estefosta companie Logistic Services Danubius pe care gigantul german aînfiinţat-o în anul 2000 şi care a avut în 2009 o cifră de afaceride 37,7 milioane de lei (8,9 mil. euro) şi un profit de 2,4milioane de lei (570.000 euro), la un număr de 190 de angajaţi,potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

"Anul trecut am avut afaceri de18 milioane de euro. Deşi piaţa a scăzut, s-au investit bani îndezvoltarea operaţiunilor din România pe fondul creşterii cereriipentru serviciile feroviare, de depozitare şi gestiune de stocuri",a mai spus Iancu.

Şeful filialei locale nu aprecizat însă valoarea investiţiilor şi nu a dat nici exemple declienţi, menţionând doar industriile din care aceştia provin. Spreexemplu, în industria cimentului, cei mai mari trei jucători suntfrancezii de la Lafarge, elveţienii de la Holcim şi grupul germanHeidelbergCement.

DB Schenker Rail România are înprezent 36 de locomotive (25 de tracţiune), 350 de vagoane şi 170de angajaţi, potrivit reprezentanţilor companiei.

Spre comparaţie, cel mai mareoperator privat de pe această piaţă, Grup Feroviar Român, controlatde Gruia Stoica, avea anul trecut o cotă de piaţă de 27% şi o flotăformată din 9.500 de vagoane şi 225 de locomotive.

"Operatorii privaţi deţineau anultrecut o cotă de piaţă de 50,7%, în timp ce CFR Marfă a rămas cudoar 49% pe fondul liberalizării pieţei", spune George Buruiană,preşedintele Asociaţiei Transportatorilor Feroviari dinRomânia.

În urmă cu patru-cinci ani, cotaoperatorului de stat depăşea 75%. Alţi operatori importanţi pepiaţa locală sunt Servtrans şi Unifertrans.

Businessul din România pe segmentul feroviareste mai mare decât în Bulgaria şi Ungaria, unde compania deţine 27de locomotive, respectiv 10. Gigantul are însă o flotă de 3.400 delocomotive şi 100.000 de vagoane în peste 130 de ţări.

"Vrem să dezvoltăm operaţiunile din Europade Sud-Est, care are un potenţial foarte mare şi este o poartă detranzit spre Orient", a spus Michael Hetzer, preşe dintele DBSchenker Rail pe România şi Bulgaria. Deutsche Bahn mai deţine pepiaţa românească firma Schenker Romtrans, una dintre cele mai maricompanii private active pe piaţa transportului de marfă.

Gigantul german a cumpărat cu 90 de milioanede euro peste 99% din titlurile Romtrans prin Schenker (o filială aDeutsche Bahn), la sfârşitul lui 2008.