Mediafax.biz Exclusiv

Mai rău decât în 2010 este puţin probabil

Autor: Cristi Moga

02.01.2011, 21:19 14

Principalele elemente care pot influenţ apiaţa în acest an vin în sprijinul producă torilor şiimportatorilor de automobile noi, astfel că guvernul a decis sămenţină programul "Rabla" în aceeaşi formulă ca anul trecut, cutrei tichete de câte 3.800 de lei pentru o achiziţie, dar a majoratde la 1 ianuarie taxa de poluare, fapt ce va tăia puternic dinelanul importatorilor de maşini second-hand, care au ajuns săreprezinte două treimi din totalul maşinilor înmatriculate pentruprima dată pe piaţa locală.

Pe piaţa locală sunt comercializate doar 21 demodele cu motoare Euro 6, hibride sau electrice care vor "scăpa" deplata taxei de poluare, în timp ce tichetele auto pe 2010 pot fifolosite şi în luna ianuarie a acestui an, după ce mai bine de10.000 de tichete au rămas neutilizate la sfârşitul anuluitrecut.

În aceste condiţii, importatorii au început săspere la o uşoară creştere a pieţei pentru 2011, la circa 130.000de unităţi, după ce încă din 2010 au început să fie semnalatecreşteri lunare faţă de aceeaşi perioadă a anuluiprecedent.

În ceea ce priveşte producţia autohtonă,americanii de la Ford încep să îşi concretizeze planurile pentruuzina de la Craiova, astfel că în luna martie va fi lansat lasalonul auto de la Geneva modelul B-Max, care va intra până lasfârşitul anului în producţie de preserie.

Acest model ar urma să devină cu adevăratsemnificativ în producţia de la Craiova abia în 2012, când artrebui produse aproape 150.000 de unităţi, B-Max urmând săconcureze cu modele precum Opel Meriva, Citroën C3 Picasso sauRenault Modus.

Treptat, Ford ar urma să ajungă la Craiova lao producţie de 225.000 de unităţi, programată însă pentru 2013,după ce anul trecut compania americană a produs doar 10.000 demaşini în România.

În paralel, francezii de la Renault vorcontinua programul de exploatare a modelului Duster, SUV-ul lansatanul trecut care a avut un rol decisiv în majorarea producţieiuzinei de la Mioveni, care este posibil să fi trecut de pragul de330.000 de unităţi la nivelul anului 2010.

Astfel, în acest an Dacia va lansa Duster pepieţele din Marea Britanie şi Rusia, dar nu sunt programate lansăride noi modele, "noul Logan" fiind programat să intre în producţiedin 2012.

Primii jucători din piaţa auto care au ieşitdin criză au fost importatorii de camioane, în condiţiile în caretransportatorii au început din nou să investească în flote pentru aface faţă cererii din partea exportatorilor, care au ieşit dincriză încă din 2010.

Edy Spedition şi Dumagas au realizat şi anultrecut achiziţii de camioane, în timp ce reprezentanţii LazărCompany şi-au manifestat la rândul lor intenţia de a cumpăra 100 decamioane în cea de-a doua jumătate a acestui an sau la începutullui 2012.