Mediafax.biz Exclusiv

Tsamaz, OTE: Achiziţia Zapp şi schimbarea tarifelor prepay, motivele creşterii în România

Tsamaz, OTE: Achiziţia Zapp şi schimbarea tarifelor prepay, motivele creşterii în România

Autor: Adrian Seceleanu

30.11.2011, 17:11 262

Şeful grupului OTE a răspuns astfel unei întrebări puse de un analist al Eurobank privind motivele creşterii Cosmote România şi a sustenabilităţii acestui trend în perioada următoare.

"Există mai multe motive pentru care ne îmbunătăţim veniturile şi profitabilitatea la Cosmote România. În primul rând suntem mai puternici pe segmentul de business ca urmare a achiziţiei unei licenţe 3G (de la Zapp), şi câştigăm tot mai mulţi clienţi pe acest segment. În al doilea rând creşterea este determinată de schimbările din politica de preţuri pentru cartelele prepay, care reprezintă un procent important din veniturile noastre", a spus Tsamaz, fără a oferi detalii în legătură cu schimbările.

Grupul OTE controlează în România companiile Romtelecom - numărul unu pe telefonie fixă şi doi pe televiziune şi net fix - şi Cosmote, numărul trei pe telefonie mobilă. În trimestrul trei din 2011 veniturile Cosmote România au crescut cu 2,6%, iar profitul operaţional cu 26,6%.

Oficialul OTE a mai subliniat că această creştere a venit fără ca operatorul din România să "cutremure" piaţa prin mişcări agresive. "Noi suntem challengeri pe această piaţă, dar am reuşit să câştigăm teren în ultimii doi ani fără să provocăm - să spunem - un cutremur." Cei mai mari jucători de pe piaţa locală de telefonie mobilă sunt Orange şi Vodafone. Orange România, controlată de France Telecom, a avut în trimestrul trei venituri de 241 mil. euro, cu 120 mil. euro mai mari decât cele ale Cosmote.

Tsamaz a mai declarat că evoluţia pozitivă a veniturilor şi profitabilităţii din România a fost generată şi de numărul mai mare de clienţi (peste 6,5 milioane). Întrebat cum va fi anul viitor pe piaţa de telefonie mobilă din România, el a spus doar că aceasta va rămâne "un meci dur" pentru toţi jucătorii.

În ceea ce priveşte evoluţia Romtelecom, Tsamaz a spus că rezultatele anunţate de companie în trimestrul trei sunt influenţate şi de o serie de schimbări făcute în contabilitate în ceea ce priveşte evidenţierea unor venituri.

"Nu am văzut alte schimbări şi ne aşteptăm ca businessul să rămână stabil pe termen mediu. Romtelecom continuă să se confrunte cu o presiune constantă pe veniturile sale din telefonia fixă, atât pe fondul scăderii venitului mediu pe abonat, cât şi al scăderii numărului de clienţi", a spus Tsamaz.

"La Romtelecom, unde veniturile au scăzut cu 10%, am reuşit să reducem costurile totale cu personalul cu 20% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, excluzând cheltuielile cu disponibilizările. Costurile cu salariile şi beneficiile reprezintă acum mai puţin de 20% din costurile Romtelecom", a comentat şi Kevin Copp, directorul financiar al OTE.

Întrebat de un analist al băncii americane de investiţii Morgan Stanley da că schimbările din contabilitatea Romtelecom, care au avut un impact negativ de trei puncte procentuale în trimestrul trei din 2011, vor afecta şi rezultatele din următoarele trimestre ale companiei, Copp a răspuns că da, acest impact negativ va apărea şi în următoarele trimestre.