Eveniment

Dacia: Logan a mai fost testat si nu au fost probleme

29.07.2005, 19:45 26

Modelul Logan a fost supus unor numeroase si detaliate teste ale "elanului", realizate atat de ADAC (Automobil Clubul German), cat si de reviste de specialitate, care nu au scos in evidenta nici o problema, comportamentul "ireprosabil" al vehiculului fiind demonstrat, de asemenea, in cursul numeroaselor teste efectuate de catre constructor, au sustinut ieri reprezentantii Automobile Dacia.

ADAC a publicat, zilele trecute, rezultatele obtinute de modelul Dacia Logan in cadrul unor teste de comportament rutier. Potrivit ADAC, automobilul s-a rasturnat in cursul unui "test al elanului" efectuat la o viteza de 65 km/h din cauza reglarii inadecvate a trenului de rulare.

Reprezentantii Automobile Dacia precizeaza ca, intr-o prima etapa, ADAC a efectuat doua "teste ale elanului" potrivit unei proceduri conforme normelor institutiei germane, la viteza de 100 km/h. In cadrul acestor teste nu a fost constatata nici o problema. Ulterior, au avut loc alte teste ale elanului pentru realizarea unor fotografii dinamice. Aceste teste au fost realizate conform unei proceduri care a fost definita in mod spontan si arbitrar si care se afla probabil la originea rasturnarii vehiculului. Testul elanului presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicul care circula cu viteza de 65 km/h.

ADAC considera ca aceasta situatie nu este una critica in sine, pentru ca automobilele moderne, echipate cu programul electronic de control al stabilitatii (Electronic Stability Programme - ESP) nu solicita prea mult nici trenul de rulare si nici cunostintele soferului. Specialistii germani au aratat ca Logan nu dispune de ESP, iar rasturnarea a fost determinata de reglaje inadecvate ale trenului de rulare. Astfel, chiar daca nu sunt echipate cu ESP, automobilele supuse testului ar trebui cel mult sa derapeze.

Dacia si Renault sunt in contact cu ADAC pentru a analiza si intelege rezultatele acestui test, mai spun oficialii companiei pitestene.