Eveniment

Tiberiu Maier, Signal Iduna Asigurare Reasigurare şi Signal Iduna Asigurări: Am închis anul 2023 cu prime brute subscrise de 274 mil. lei, în creştere cu 40%. Anul acesta vrem să depăşim 300 mil. lei

Tiberiu Maier, Signal Iduna Asigurare Reasigurare şi...

Autor: Ramona Cornea

19.06.2024, 11:58 62

Companiile Signal Iduna Asigurare Reasigurare şi Signal Iduna Asigurări au terminat anul 2023 cu prime brute subscrise în valoare de 274 mil. lei, în creştere cu 40% faţă de anul precedent, iar pentru 2024 ţintesc să ajungă la o valoare de 300 mil. lei a primelor brute subscrise, susţine Tiberiu Maier, preşedintele directoratului Signal Iduna Asigurare Reasigurare şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Signal Iduna Asigurări. 

„Noi am închis 2023 cu 274 de milioane de lei prime brute subscrise, am avut o creştere foarte bună, de peste 40% în 2023. Anul acesta avem ambiţii şi mai mari, să depăşim 300 de milioane de lei . Noi ne-am eşantionat puţin calendarul pe piaţa din România, primul eşantion a fost 100.000 de asiguraţi, l-am atins. Acum am trecut de bariera de 200.000 de asiguraţi, următoarea este 300.000 de asiguraţi, la care sperăm să ajungem cât mai curând”, a spus el în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2024. 

 

Ce a mai declarat Tiberiu Maier: 

• Piaţa n-a fost uşoară, au fost jucători puternici, au rămas jucători puternici. Aşteptăm alţi jucători puternici în piaţa de asigurări de sănătate pentru că este loc. Într-adevăr, piaţa de asigurări de sănătate a avut una dintre cele mai dinamice creşteri pe piaţa de asigurări din România, dar asta nu înseamnă că piaţa de asigurări de sănătate este în afara oricărui risc sau că deja a câştigat un grad de inerţie. 

• Eu văd piaţa de asigurări de sănătate ca fiind abia acum răsărită din sămânţa de asigurări şi, ca orice plantă de care trebuie să avem grijă, cu atât mai mult acum trebuie să avem grijă de asigurări de sănătate. Aici mă refer la asigurători, mă refer la organizaţiile profesionale, mă refer la autorităţi, astfel încât să-i dăm şansa să devină o parte importantă din piaţa de asigurări din România, este absolut nevoie. 

• Ne uităm acum în stânga şi în dreapta, vedem cum 43 de miliarde de lei nu mai ajung în România pentru a susţine sistemul public de sănătate. Trebuie să avem grijă de acest domeniu, să creştem cu responsabilitate în primul rând, probabil şi cu puţină răbdare şi cu angajament din partea tuturor jucătorilor, dar cred că se va ajunge acolo, e certitudine.

• Sunt câteva elemente foarte importante, dacă mă uit puţin istoric la avantajul enorm dat de deductibilitatea de 400 euro când s-a implementat, a fost un salt fabulos pentru piaţa de asigurări de sănătate. Acum ajungem la un nivel în care aceşti 400 euro nu mai sunt neapărat suficienţi pentru a acoperi toate nevoile. În domeniul asigurări private de sănătate cred că este nevoie de o reglementare puţin mai ridicată, nu neapărat din perspectiva asigurărilor, cât mai mult din perspectivă medicală. 

• Ne lipsesc foarte mult nişte protocoale, ne lipsesc foarte mult nişte standarde de lucru în ceea ce priveşte clinicile medicale, serviciile medicale, actul medical în sine. Cu siguranţă, ne trebuie foarte multă susţinere din partea tuturor instituţiilor, pentru că mă uit cu invidie la alte linii de business care generează marjă de profit de peste 10%, iar asigurările de sănătate nu sunt în această categorie. Asigurările de sănătate sunt asigurări cu o marjă mică, în momentul în care atingem o marjă de 3%-4% este ceva fabulos pentru domeniu.

• Cu cât avem un o bază mai mare de asiguraţi, cu cât avem mai multă predictibilitate în ceea ce priveşte actul medical, legislaţia, putem deja să ne gândim la asigurări de sănătate pe un alt model. Acum, România se situează pe o plajă de asigurări anuale preponderent corporate, maximum până în 3-5 ani. Obiectivul nostru ar fi să facem pasul către asigurări multianuale de sănătate, dar presupune un alt sistem, presupune constituire de rezerve, este o altă dimensiune la care trebuie să ne uităm.

• Am simţit foarte mult inflaţia medicală, în special anul trecut şi acum doi ani. Spre norocul nostru, clienţii noştri au înţeles această inflaţie medicală, continuând să avem o rată de reînnoire de peste 90% a portofoliului, pentru că această inflaţie medicală se simte şi în momentul în care mă duc la recepţie la clinică şi observ că o consultaţie ajunge de la 300 de lei la 500 lei. Este o provocare.

• Noi am fost perseverenţi în a dezvolta asigurările de sănătate, este vorba despre focus, dar acest focus trebuie combinat cu nevoia de diversificare a businessului, lucru pe care noi l-am văzut în 2021, când am luat decizia să achiziţionăm activităţile Ergo în România. În acel moment am achiziţionat două companii Ergo Asigurări de Viaţă şi Ergo Asigurări Generale, importând foarte multă experienţă de la ei în ceea ce priveşte businessul de bancassurance şi businessul de asigurări generale. Anul trecut am realizat fuziunea între cele două companii cu licenţe de viaţă şi acum suntem prezenţi pe piaţa din România cu două companii, una care se dezvoltă foarte bine pe asigurări generale şi încă una pe asigurări de viaţă şi sănătate.

• Nu se ştie niciodată, piaţa este dinamică. Eu consider, ca spectator la piaţa de RCA, că merge într-o direcţie bună şi nu se ştie niciodată. Cu siguranţă este o piaţă de interes pentru toată lumea. 

• Noi vrem să transpunem puţin experienţa pe care am avut-o în asigurări de sănătate. Pentru noi este o linie roşie, oricine poate plăti o sumă asigurată. Noi credem că asigurările, mai ales cele de sănătate, sunt 10% plăţi de indemnizaţii, 90% sunt serviciile. Cam aşa funcţionează conceptul pe care vrem să-l împingem în piaţă, toată lumea poate să plătească o indemnizaţie de spitalizare.

• În Europa suntem mai timizi în ceea ce priveşte deschiderea, ca prime brute subscrise în 2023 am ajuns la 7 miliarde de euro.

• Nivelul de încredere este foarte mare în piaţa din România, fapt dovedit de faptul că ne-au lăsat să cumpărăm companii noi, ca şi companie internaţională. Este primul experiment pe care Signal Iduna îl face în afara Germaniei. Bineînţeles, nivelul de achiziţii în Germania este mai mare, dar noi, ca şi companie din România, am fost primii care am spart această gheaţă, având permisiunea să cumpărăm alte companii pe piaţa locală, asta denotă un oarecare nivel de încredere în piaţă, investiţiile sunt susţinute. 

• În momentul de faţă creştem foarte bine pe zona de property, creştem pe foarte bine pe zona de la liability şi CASCO merge cu nişte creşteri foarte bune, deci astea ar fi principalele trei zone. 

• Modelul nostru de business este exclusiv prin brokeri, distribuţia este prin brokeri. Nu avem reprezentanţi direcţi de vânzare. Credem că este un model funcţional pentru noi. Avem şi activităţi pe zona de vânzare online, dar, la momentul de faţă doar pe zona de asigurări de sănătate. În proporţie de 99% din distribuţie se face prin intermediul partenerilor noştri brokeri.

• După fiecare şoc, în momentul în care se aşază apele, este o doză de optimism. Eu văd cu mare optimist piaţa de asigurări pe toate zonele, atât pe zona de distribuţie, cât şi pe zona de management a riscurilor. Drept urmare, doar optimişti şi sunt convins că cele 10 miliarde sunt foarte aproape