Profesii

Managerii Raiffeisen au intrat la Academie

22.12.2003, 00:00 21



Intreaga echipa manageriala a Raiffeisen Bank - de la membri ai Consiliului de Administratie, pana la managerii filialelor regionale si sefi de departamente - a intrat intr-un amplu program de training care poata numele de "Academia de Management". Programul se deruleaza in parteneriat cu achieveglobal, compania de consultanta care a castigat licitatia organizata de banca, iar prima serie de absolventi va primi diplomele in 2005.



"Principala motivatie a acestui proiect este facilitarea schimbarilor organizationale si crearea, prin intermediul companiei, a unei culturi comune de management", a declarat Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen.



Banca are in acest moment circa 500 de angajati in functii de manageri in intrega organizatie si toti acestia vor fi inclusi in program. "Nu este suficient ca persoanele din top-management sa impartaseasca valori comune si o abordare comuna. Noi dorim ca toti angajatii companiei sa fie stapani pe ceea ce fac, sa isi aume responsabilitatea pentru ceea ce fac", a mai spus presedintele bancii.



Pornind de la acesta conceptie, pentru infiintarea Academiei, Raiffeisen a organizat o licitatie la care au participat 18 companii de consultanta. In urma evaluarilor, castigatoare a fost desemnata firma achieveglobal. Banca nu a dorit sa faca publica valoarea contractului.



"In prezent este tot mai pronuntata tendinta tuturor companiilor de a considera ca o provocare principala atragerea, retinerea si motivarea celor mai buni oameni. Proiectul initiat de Raiffeisen nu va motiva numai angajatii de la toate nivelurile companiei, ci ii va ajuta pe manageri sa se dezvolte", spune Charles Crocker, executive manager achieveglobal.



Proiectul a inceput cu o analiza organizationala amanuntita a managementului, a resurselor umane si a chestiunilor legate de schimbare. Studiul a urmarit perceptia interna a companiei, valorile sale, viziunea si capacitatea de schimbare. Pe baza rezultatelor, recomandarile strategice au fost prezentate si acceptate in consiliul de conducere.



Programul este structurat in patru etape distincte, sustinute de workshop-uri, seminarii si consultanta:



* Principiile colaborarii si strategii de adaptare la schimbare;



* Abilitati interpersonale de management;



* Rolurile unui manager eficient;



* Cum se formeaza si se motiveaza o echipa.



Continutul programului se concentreaza asupra aplicarii abilitatilor in activitatea de zi cu zi pe baza studiilor specifice de caz de la Raiffeisen si pe sesiuni de role-play. Reactiile si comentariile participantilor vor fi inregistrate si evaluate in mod permanent, asigurand actualizarea continua a continutului programului, pentru a obtine eficienta maxima.



"Obiectivul nostru este sa cream un model al traiectoriei in cariera, bazat pe evaluarea realizata la sfarsitul fiecarui an si pe modelul de competenta, astfel incat sa stim in fiecare moment ce imbunatatiri trebuie sa realizam," a spus Roxana Toader, training manager in cadrul bancii.



Valorile-cheie ale programului sunt motivatia, delegarea responsabilitatilor si asumarea responsabilitatii personale. Se estimeaza ca fiecare manager care absolva cursurile Academiei va juca trei roluri-cheie: strateg, comunicator si coach.



"In final, ne asteptam ca Academia de Management sa ne sporeasca nivelul de competitivitate pe piata. Daca nu ne-am fi asteptat sa obtinem beneficii clare pentru business, nu am fi dedicat un asemenea volum de resurse acestui program," a mai spus Steven van Groningen.