Business Hi-Tech

Retailerul online evoMAG a vândut în afara ţării 10% din total, în 2023, dublu faţă de anul anterior. „Obiectivul de anul acesta vizează o creştere de peste 50%, la circa 30.000 de produse comercializate la nivel internaţional”

Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Autor: Alexandra Cepăreanu

26.06.2024, 10:00 28

Retailerul online evoMAG a înregistrat în 2023 o dublare a vânzărilor în afara ţării, ponderea acestui segment urcând la aproximativ 10% din vânzările totale aferente anului trecut, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat. Pentru anul în curs, evoMAG estimează că ritmul de creştere se va menţine, compania menţionând că va direcţiona o parte importantă din investiţii către creşterea segmentului internaţional, ca parte a strategiei de dezvoltare în afara ţării.

„Vom intra în a doua jumătate a anului şi în Grecia şi vom analiza şi alte pieţe internaţionale pentru a le identifica pe cele cu cea mai mare cerere pentru produsele noastre. Am decis să vindem în Grecia, atât direct, cât şi prin diverse canale, datorită convenienţei logistice. Apropierea geografică şi faptul că piaţa de comerţ online este încă nedezvoltată oferă oportunităţi semnificative pentru expertiza noastră, iar analizele noastre arată că suntem competitivi pe această piaţă. Mai mult, avem în vedere ca, în următorii 1-2 ani să ne extindem şi în Germania, Polonia şi Franţa prin diferite canale de vânzări”, a spus Mihai Pătraşcu, CEO al evoMAG.

El a adăugat că extinderea internaţională vizează şi diversificarea portofoliului de produse disponibile, cât şi noi parteneriate cu companii de logistică, pentru a asigura livrări rapide şi sigure, dar şi elaborarea de politici clare şi favorabile de returnare şi garanţie pentru a câştiga încrederea consumatorilor internaţionali.

În prezent, evoMAG comercializează produse în Ungaria şi Germania, atât prin marketplace, cât şi pe alte canale de vânzări şi vizează extinderea prezenţei internaţionale în următoarele luni.

„Cât priveşte numărul de produse disponibile la nivel internaţional, obiectivul evoMAG de anul acesta vizează o creştere de peste 50%, la aproximativ 30.000 de produse. Creşterea va avea loc gradual, fiind adăugate în fiecare lună produse de interes, din cele mai căutate categorii. Spre exemplu, anul acesta, evoMAG a introdus în oferta disponibilă la nivel internaţional smartphone-uri şi accesorii, laptopuri şi tablete, ceasuri inteligente, brăţări de fitness, dispozitive pentru case inteligente, electrocasnice mari şi mici, mobilier şi unelte şi echipamente pentru grădină.”

Preferinţele variază de la piaţă la piaţă, însă cele mai comercializate produse de evoMAG în afara ţării sunt smartphone-urile, electrocasnicele mici şi mari, produsele de îngrijire personală şi televizoarele, au mai spus reprezentanţii companiei.

La începutul anului 2024, reprezentanţii companiei au transmis că au bugetat investiţii de aproximativ 0,5 mil. euro pentru anul în curs, nivel similar cu valoarea din 2023, cu focus pe eficientizarea activităţii logistice, creşterea rapidităţii în livrare şi dezvoltarea platformei din spatele magazinului online.