Business Internaţional

Philips isi extinde operatiunile din Asia

08.11.2004, 00:00 21



Compania olandeza Philips Electronics si-a extins operatiunile din Asia, profitand de legislatia relaxata in domeniul comertului si de perspectivele puternice de dezvoltare ale regiunii, scrie Bangkok's Independent Newspaper.



Dornici sa acopere piata chineza in continua crestere, cei de la Philips si-au mutat in China 1.000 de specialisti din domeniul cercetarii si dezvoltarii. Ei si-au deschis, de asemenea, un service center in Bangkok, care sa se ocupe cu problemele financiar-contabile pentru zona Asia Pacific. Intre timp, compania promoveaza inovatii cheie si centre de competenaa in Singapore, Bangalore in India si Shanghai, pentru a atrage surplusul de talent local.



In Singapore, Philips a deschis Centrul de Inovatii pentru o "Planeta Conectata". Campusul de Inovatie si Centrul de Competenta din Singapore furnizeaza servicii orientate pe client in toate fazele procesului de creatie a unui produs si, in special, pentru produsele electronice de consum. Viziunea corporatiei despre o "Planeta Conectata", promoveaza transferal liber de continut de divertisment si informatie intre diferite medii de comunicare. Centrul se va ocupa cu designul produselor, comunicatii, interfata utilizator si cercetarea nevoilor clientilor. Centrul de inovatii din Singapore produce, in prezent, o serie de televizoare pentru piata globala, utilizand atat tehnologia CRT, cat si cea LCD. Compania doreste dezvoltarea televizoarelor digitale in acest campus. Centrul de competenta va realiza studii pe baza de clienti si alte cercetari de piata.



In Bangalore, Philips a pus la puct un Centru de Competenta pentru Dezvoltarea Software, care se ocupa cu dezvoltarea aplicatiilor software pentru toate produsele electronice ale marcii. Centrul din Bangalore genereaza 20% din productia mondiala a companiei.



"India dispune deja de facilitati educationale impresionante pentru inginerii in domeniul software, astfel ca personalul calificat este deja disponibil", a declarat K Ramachandran, vice presedinte si manager la Philips, India. Indienii reprezinta 99% din personalul software al companiei.



"Bangalore a devenit o destinatie ideala pentru investitii pentru companiile din domeniul informatiei, computerelor, media si tehnologiei (ICMT), precum si pentru companiile din dimeniul biotehnologiei", spune Shankar Linge Gowda, secretarul Ministerului Indian al Tehnologiei Informatiei. Pana la 30 septembrie, au fost inregistrate 1414 companii ICMT care opereaza in statul din sudul Indiei. Exporturile de software din aceasta regiune au atins 4,02 miliarde de dolari in 2003 si sunt asteptate sa creasca la 6 miliarde de dolari in acest an. Gowda declara ca statul Karnataka a contribuit singur cu aproape 36% din exporturile tarii. Peste 30.000 de specialisti absolvesc in fiecare an in aceasta regiune.



Philips are in plan sa-si extenda Campusul de Inovatii din Bangalore, care are acum 55.000 de metri patrati si sa-si dubleze numarul de angajati, care este in prezent de 1.300. Philips va mai investi 50 de milioane de dolari pentru a imbunatati infrastructura si conditiile de lucru, in umratorii cinci ani.



"Vrem sa crestem productia de software din Bangalore pana la 35 sau 40 de procente din productia totala de software a companiei, in urmatorii doi ani, si speram sa atingem 50 de procente, in viitor", a declarat Ramachandran.



Compania Philips este prezenta in India de aproape 75 de ani si este una dintre cele mai mari multinationale din aceasta tara.



Philips are un centru de cercetare si in Shanghai, care se ocupa cu dezvoltarea productiei din China si inovatiile cheie. "China are industrii puternice de componente sI de produse suport. Ea devine o piata deschisa, ceea ce permite materiilor prime sa intre si sa iasa din tara, in timp ce guvernul incearca sa atraga investitii straine directe", a declarat Cesar Vohringer, vice presedinte executiv si ofiter sef in domeniul tehnologic pentru Philips Consumer Electronics. China ar putea deveni baza de productie pentru Philips, avand in vedere imensa piata locala.



"Centrul de cercetare si dezvoltare din Shanghai se va concentra asupra localizarii productiei in China si asupra inovatiilor cheie, de la produse de iluminat pana la semiconductori", spune Frans van Empel, ofiter sef in domeniul tehnologic pentru Philips East Asia. "China va juca un rol principal ca furnizor global, oferind, in acelasi timp, o piata interna imensa si o mare resursa de talente. In tara exista acum peste 2 milioane de tehnicieni si ingineri, precum si 1,5 milioane de absolventI de colegiu", a precizat Empel. "Vrem sa ne dublam activitatile din China si vrem sa ne dublam vanzarile de la 6 miliarde de dolari in 2002 la peste 12 miliarde de dolari in 2007".



In China se desfasoara acum 20 de procente din activitatea Philips la nivel mondial. Contributia Chinei la cifra de afaceri totala a companiei ar putea atinge 30% in 2008, fiind de departe cea mai mare contributie din zona Asia Pacific.



David Chang, presedinte executive la Philips Electronics China spune ca in China opereaza un sistem unic de dezvoltare economica, planificare guvernamentala, spirit antreprenorial local, pragmatism, mandrie nationala si conditii de piata neomogene. El mai adauga ca Philips are, in present, 35 de centre legale in China, unde sunt angajati 20.000 de lucratori bine pregatiti, dintre care 56% au absolvit scoala professionala, 22% sunt absolventi de facultate, iar 13% au master.



O treime din productia companiei Philips in China deserveste piata locala, restul mergand la export. Vanzarile interne cresc cu peste 14 procente anual, compania penetrand tot mai adanc pe aceasta piata.