Business Internaţional

Cu industria europeană a bicicletelor pe jantă după boomul din pandemie, polonezii şi bulgarii pariază pe inovaţie şi high-tech pentru a-şi lua avânt pe două roţi

Cu industria europeană a bicicletelor pe jantă după...

Autor: Catalina Apostoiu

28.06.2024, 00:05 122

Cu frenezia mersului pe bici­cletă alimentată de pandemie tem­perându-se, industria europeană a bicicletelor a intrat acum într-o perioadă plină de obstacole.

Comercianţii vin cu reduceri de preţ pentru a putea scăpa de stocurile acumulate din cauza cererii în scădere.

Piaţa italiană a bicicletelor a în­che­iat anul 2023 cu o scădere de 23% a vânzărilor de biciclete. În Spania, piaţa bicicletelor a fost în declin pentru al doilea an consecutiv, notea­ză bike-eu.com.

La începutul acestui an, Bosch a decis să oprească producţia de bici­clete electrice din Slovacia.

„Piaţa suferă o mulţime de schim­bări în acest moment“, a de­clarat Burkhard Stork, preşedinte al industriei germane a bici­cletelor, ZIV, pentru techxplore.com. Acesta se aşteaptă ca 2024 să fie un an „dificil“ pentru industrie.

În acest context şi în faţa concu­renţei strânse, cine vrea să supra­vie­ţuiască trebuie să inoveze.

Din Polonia, unde industria bici­cletelor este una solidă, cu o produc­ţie anuală de aproximativ un milion de bi­ciclete realizată de peste 2.000 de firme locale, Romet, o companie po­loneză de familie şi unul dintre cei mai mari producători de biciclete din Europa, anunţă că va implementa inves­tiţii de 100 milioane de zloţi (23,43 milioane de euro), relatează Rzeczpospolita.

Finanţarea de la Centrul Naţio­nal de Cercetare şi Dezvoltare va aju­ta la dezvoltarea mărcii. Banii ur­mează să fie investiţi în zona dez­vol­tării produselor, producţiei, îmbună­tă­ţirii sustenabilităţii şi dezvoltării digitale. Datorită finanţării, se aş­teaptă ca investiţiile planificate şi im­plementate să accelereze introdu­cerea inovaţiilor.

Fabrica din Podgrod a Romet este una dintre cele mai moderne şi automatizate fabrici de acest tip din Europa. Compania poloneză doreşte să se extindă, mai ales spre oferta de biciclete electrice.

Compania doreşte să introducă un nou standard în industrie, care să fie un produs uşor de întreţinut, reparat şi modernizat. Romet vrea să ofere un design modular cu ajutorul căruia utilizatorul să poată schimba cu uşurinţă o bicicletă tradiţională într-una electrică după achiziţiona­rea acesteia.

Marca poloneză creează o bate­rie modulară inovatoare litiu-ion, însemnând că clientul îşi va putea creşte capacitatea chiar şi de două ori. Durata de viaţă a bateriei va fi de asemenea extinsă, iar celulele vor fi reciclabile în proporţie de 80%.

În Bulgaria, o nouă fabrică high-tech de biciclete are planuri ambiţioase pentru viitor, scrie bike-eu.com. Noua fabrică high-tech a Leader 96, deschisă anul trecut în urma unei investiţii de peste 10 milioane de euro, este acum complet operaţională.

Fabrica se bazează pe un model inovator preluat de la industria auto. Procesul de producţie este unul unitar (one-piece flow).