Eveniment

Berceanu are planuri mari la transporturi pentru anul viitor, dar nu stie ce bani va avea si nici daca va mai fi ministru. Cum comentati?

Berceanu are planuri mari la transporturi pentru anul viitor, dar nu stie ce bani va avea si nici daca va mai fi ministru
26.11.2009, 00:00 77

Cel putin la nivel de intentie, planurile de investitii ale luiRadu Berceanu, ministrul interimar al transporturilor, pentru anulviitor implica proiecte de sute de milioane de euro: inca 42 km laAutostrada Transilvania, transformarea Aeroportului Otopeni intr-unurias centru comercial. El afirma ca planurile de investitii pentruanul acesta au fost deja depasite si ca asteapta legea bugetuluipentru a vedea cat va fi alocat pentru infrastructura anul viitor,dupa ce anul acesta a primit doar 1,4% din Produsul Intern Brut(PIB), desi avea nevoie de 3,5%.

Aeroportul Otopeni va deveni mall cu 4.000 mp de spatiicomerciale

Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni) isi va majoraanul viitor de patru ori suprafata de spatii comerciale sirestaurante, dupa ce va finaliza constructia noului terminal depasageri, in urma unei investitii de circa 70 mil. euro. Noulterminal de tip Finger va avea o suprafata de 16.600 mp, dintrecare circa 20% vor fi spatii comerciale si restaurante.

"In conditiile in care din cauza crizei financiare unelecompanii aeronautice au dat faliment, iar traficul a scazut,trebuie sa gasim si alte surse de venit, cum sunt cele dininchirierea de spatii comerciale. Dupa finalizarea terminalului,suprafata de spatii comerciale va creste de patru ori si vom incepesa formam asocieri cu viitori chiriasi incepand de anul viitor",afirma Tudor Jidav, directorul general al aeroportului.

Capacitateaanuala a aeroportului va creste la sase milioane de pasageri, fatade 4,5 milioane in prezent, iar capacitatea orara se va dubla de la1.100 pasageri la 2.150.

Faza a treia a planului de modernizare mai cuprinde amenajareaunui terminal de sosiri internationale, pana in decembrie 2011, siextinderea terminalului de plecari internationale, care va fifinalizat in iunie 2012. Finantarea constructiei terminalului esteasigurata din sursele proprii ale aeroportului. Radu Berceanu,ministrul interimar al transporturilor si infrastructurii, adeclarat ca aeroportul va fi conectat la viitorul segment deautostrada Bucuresti-Ploiesti printr-un nou drum de acces.

Autostrada Transilvania s-ar putea dubla in 2010, la 84km

Compania americana Bechtel, care construieste autostradaTransilvania, poate sa faca anul viitor inca 42 km, desi nu a foststabilit inca bugetul pentru 2010, dupa ce in decembrie anul acestavor fi livrati primii 42 km de pe tronsonul 2B Campia Turzii-ClujVest. "Am vorbit de mai multe ori cu Bechtel in ultima perioada sianul viitor ar trebui sa finalizeze 12 km de la Campia Turzii laTurda, unde a fost decontaminat terenul, plus alti 30 de kilometripe tronsonul de la Suplacu de Barcau la Bors. E doar o coincidentaca vor fi realizati din nou 42 km, cum a fost si anul acesta, darpe aceste segmente lucrarile sunt deja avansate", afirma RaduBerceanu. El nu a putut preciza cati bani a primit Bechtel anulacesta, insa in total, din 2005 incoace, statul a cheltuit circa1,2 mld. euro pentru aceasta autostrada, suma care cuprinde siexproprierile si mutarile de utilitati. "In 2010 vor primi atatiabani cat va vrea Parlamentul, iar pentru anul acesta nu am sumeleexacte, insa ele exista in Monitorul Oficial si le puteti vedea peInternet", adeclarat Berceanu . Intrebat daca la 1 decembrie vor fi dati infolosinta 42 km din tronsonul Campia Turzii- Gilau, ministrul araspuns evaziv. "Veti vedea. Am surprize", a spus Berceanu.

Baneasa va deveni mai scump ca AeroportulOtopeni

Aeroportul International Aurel Vlaicu (Baneasa) va deveni inurmatorii ani o locatie scumpa pentru operatorii aeronautici chiarsi decat Aeroportul Otopeni, pentru ca este foarte aproape decentru, urmand ca operatorii low-cost sa fie mutati in viitor inalt aeroport, propunerea lui Radu Berceanu fiind unitatea existentadeja la Alexeni (judetul Ialomita). "Ideea ca la Baneasa trebuie safie trafic low-cost este gresita. Aeroportul Baneasa va fi maiscump decat Otopeni. In toate orasele importante sunt aeroporturiscumpe, aproape de centru, unde aterizeaza doar anumite avioane laanumite ore", afirma Berceanu, ministrul interimar altransporturilor. El a dat exemplul Londrei, unde aeroportullow-cost este la 100 km de centru si o varianta buna pentruoperatorii low-cost ar putea fi fostul aerodrom militar de laAlexeni, care poate fi reabilitat. Berceanu afirma ca trebuieschimbata imaginea Aeroportului Baneasa, care arata ca o autogaradin 1965. "La Baneasa se va incheia un contract prin care esteocupata o zona cu cladiri si care astfel va fi transformata inutilitati aeroportuare, pentru ca pasagerii sa aiba cat de cat unconfort la nivelul anului 2010". In prezent, Baneasa este utilizatpreponderent de operatorii low-cost si a inregistrat in primelenoua luni un trafic de 1,36 milioane de pasageri, in crestere cu16% fata de perioada similara a anului trecut. MinisterulTransporturilor detine ambele aeroporturi, care au fuzionat inoctombrie.